.

Uncategorized »

Diana Amir
[ 1 Aug 2012 | No Comment | ]

Kata orang tua-tua kalau nak anak cantik dan hensem masa ibu mengandung makan buah yang manis contohnya epal, anggur dan sebagainya. Kalau makan buah yang masam nanti dapat anak yang muka masam mencuka. Tah betul atau tidak cuma petua orang-orang tua. Ada yang dah cuba?
Ramai yang dikurniakan wajah yang cantik dan hensem. Tapi apakah wajah yang cantik dan hensem secantik dan sehensem perangainya.
Perempuan cantik ramai lelaki tergila-gilakan. Dua negara boleh berperang sebab nak berebut sorang perempuan. Adik beradik boleh berparang berebut perempuan. Kawan baik boleh jadi musuh. Ada yang cantik …

Read the full story »

Uncategorized »

Tengok atas bawah atas bawah macam nak makan orang
[ 31 Jul 2012 | No Comment | ]

Bukan orang pompuan je kalau masuk dalam lif ada orang pandang dari atas ke bawah. Kenapa perlu tengok orang dari atas ke bawah kalau orang masuk lif. Pelik betui la sesetengah orang. Macam tak pernah tengok orang.
Kalau lif tu aku punya aku nak letak dalam lif  “Jangan pandang orang dari atas ke bawah”
Lif apartment aku tu amatlah perlahan. Dah la tu hanya satu yang berfungsi. Nasib baik rumah tingkat 4 je. Biasa kalau lambat naik tangga je.

Tags: atas, bawah, macam, makan, orang, tengok

Read the full story »

Uncategorized »

Duit banyak tak semestinya hidup senang
[ 30 Jul 2012 | No Comment | ]

Kata orang, besar periuk besar juga keraknya. Orang yang berduit dah pasti belanjanya juga besar. Rumahnya juga besar. Keretanya banyak. Duit banyak. Melancong ke luar negara bila bercuti. Dan macam-macam lagi perkara yang terlintas dalam kepala mahu dicuba. Orang miskin hanyalah boleh mimpi jadi macam itu.
Tapi yang hakiki duit banyak tak semestinya senang. Lihat di sekeliling kita, apa yang kita lihat kadangkala hanyalah luaran. Tapi dalamannya hanya orang tersebut yang mengetahui. Orang yang diuji dengan harta ada yang bersyukur dan tidak kurang juga yang kufur.
Harta cuma ujian kalau kita sedar. …

Read the full story »

Uncategorized »

Buah manggis
[ 29 Jul 2012 | No Comment | ]

Buah manggis memang sedap. Manggis merupakan ratu buah jikalau durian dianggap raja buah. Buah manggis yang muda hampir masak juga manis.
Manggis sedap dimakan mentah dan jarang ada yang diproses. Biasanya bijinya ditelan sekali. Bukan setiap ulas manggis ada biji. Hanya ada seulas dua berbiji. Kulit manggis tidak boleh dimakan. Bisanya di China ianya dibuat ubat cirit-birit.
Dari segi kajian saintifik, manggis ada banyak manfaat kepada manusia. Ianya sumber kepada antioksida. Manggis mengandungi Vitamin C, Zat Besi, Niasin, Kalsium, Protein, Serat Fiber, Vitamin B1 & B2 dan lain lain.
Makan manggis untuk kesihatan.
 

Tags: …

Read the full story »

Uncategorized »

Singa gunung
[ 28 Jul 2012 | No Comment | ]

Garang. Perempuan yang garang menakutkan. Macam singa gunung.

 

Tags: gunung, singa

Read the full story »