Sekarang ni ada lagi tak benda ni? Masuk duit 50 sen dan pilih lagu yang kita nak dan dengar lagu tu.

Kalau dulu zaman sekolah selalu gak pergi kat satu kedai makan kat Taiping sebelah Fajar lama tu. Tempat tu memang ada CD jukebox. Tah ade tak lagi benda tu sekarang, lama dah tak menjengah kedai tu. Wujud lagi ke.

Dulu tak macam sekarang, dulu cetak rompak tak seteruk sekarang. Jadi harga CD memang mahal, mana le mampu budak sekolah macam aku dulu beli. Kaset mampu la. Tu pun kadang-kadang tereksiden beli guna duit biasiswa 😀

Jadi mesin CD jukebox la jadi pengganti kalau nak dengar lagu masa makan kat kedai. Ataupun nak impresskan awek dengan menujukan lagu kat dia.

Zaman sekarang dengan iPod, MP3 player, handphone pun boleh main MP3 hayat CD jukebox mungkin akan berkubur terus.

Tapi bagus jaga kalau dapat beli sebijik CD Jukebox ni buat hiasan kat rumah.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.