burung wak-wak

Ni lah gambar seekor burung wak-wak yang telah kena jerat aring aku buat. Kesian la ko ye. Ada lagi seko aku tak dapat kena jerat. Ape aku buat dengan burung ni jangan la korang tanya ye.

Seminggu beraya macam-macam aku buat, aku memukat kat parit, aku jerat burung, meriah weh. Member aku tak balik kampung, balik kampung bini dia. Tak cukup korum la nak mengumpat. Maklum je la orang dah bebini bukan macam aku ni bujang lagi occay.

DSC00237Kat atas tu proses awal jerat ni. Aku tak belajar pun buat jerat ni. Aku tengok jerat orang je then aku tiru cara diaorang. Jerat ni memang berkesan sebab kalau burung wak-wak dah terlekat, memang susah nak lepas. Lagi dia meronta, lagi kejap jerat tu ikat.

DSC00260

Parit ni la aku memukat. Depan rumah kat kampung je. Banyak gak dapat ikan sepat, puyu, haruan dan keli. memang best la goreng dan buat gulai. Suruh mak masak. Masakan mak la yang paling sedap.

By admin

16 thoughts on “Kesian la ko burung wak-wak jadi …”
    1. Ya sdr Alberangque. Geneasi muda sekarang mana ada dah benda macam ni. Kalau dulu nak ikan tangkap, nak burung jerat. Sekarang mudah sungguh tanpa perlu banyak usaha.
      .-= admin´s last blog ..Cirrus Tech Announces New Shared Hosting Plans =-.

  1. slm sdare,,,,,
    aku br je bjinak2 dlm dunia jerat2 burung.
    mgu lps aku g menekut wak2
    sekor je dapat
    skang ngah survey kat web2,,,sal wak2
    sonok tue ble 1/2 ade gmbo
    mane nk carik cd vokal wak2 2 ek?/
    lau leh nk cd kos yg kaset 2 byiknye cam x show lah
    tlg2 lah ea bg pndangan kat sy
    tq

  2. salam..bro….lu duduk parit berapa…gua tengok macam parit 3 ke parit 2…..nk tempah aring leh tak….gua pn nk tangkap gakkkkk…..lu umur berapa? gua dulu pun sekolah mudzaffar gakkkk…..last 1993 pastu pi vokay kerian…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.