Home » Archive

Articles tagged with: orang

Uncategorized »

[31 Jul 2012 | No Comment | ]

Bukan orang pompuan je kalau masuk dalam lif ada orang pandang dari atas ke bawah. Kenapa perlu tengok orang dari atas ke bawah kalau orang masuk lif. Pelik betui la sesetengah orang. Macam tak pernah tengok orang.
Kalau lif tu aku punya aku nak letak dalam lif  “Jangan pandang orang dari atas ke bawah”
Lif apartment aku tu amatlah perlahan. Dah la tu hanya satu yang berfungsi. Nasib baik rumah tingkat 4 je. Biasa kalau lambat naik tangga je.

Tags: atas, bawah, macam, makan, orang, tengok

Uncategorized »

[18 Mar 2010 | 4 Comments | ]

Penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim kesal kerana Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz gagal memahami bahawa Perlembagaan Persekutuan tidak meletakkan Orang Asli sebagai kaum bumiputera.
Katanya, menurut Perkara 153 and 161 Perlembagaan Persekutuan, Orang Asli tidak diberi hak keistimewaan sebagai Bumiputera.Zaid (kanan) berkata Orang Asli tidak dikategorikan sebagai bumiputera, kerana Perlembagaan Persekutuan hanya memperuntukkan orang Melayu dan pribumi Sabah dan Sarawak sahaja yang dianggap sebagai bumiputera.
“Hanya ‘Malays and the Natives of Sabah and Sarawak‘ dianggap sebagai Bumiputera. Inilah …

Uncategorized »

[13 Mar 2009 | One Comment | ]

Pengasas Microsoft Corp., Bill Gates kini kembali menduduki takhta teratas senarai individu terkaya di dunia pada tahun lalu, apabila mengatasi pelabur terkenal, Warren Buffett.
Senarai itu dikeluarkan oleh majalah Forbes ketika kemelesetan kewangan global menyebabkan jutawan dunia mengalami kerugian sebanyak tinggi AS$2 trilion (RM7.35 trilion).
Bilangan jutawan dunia berkurang sebanyak hampir satu pertiga kepada 793 orang pada tahun lalu, kebanyakannya di Rusia, India dan Turki.
Gates sekali lagi menjadi lelaki terkaya di dunia dengan aset berjumlah AS$40 bilion (RM147.4 bilion) selepas jatuh ke tangga ketiga pada 2007 semasa mempunyai aset AS$58 bilion (RM213.6 …