Home » Archive

Articles tagged with: nyaris-nyaris

Uncategorized »

[11 Jan 2010 | 3 Comments | ]

Internet Scammer boleh datang dalam pelbagai bentuk. Ada yang buat sistem macam MLM, tipu barangan, jual barang dengan harga tinggi berbanding harga pasaran dan sebagainya. Macam-macam cara dilakukan untuk menipu.
Orang kata alibaba.com sarang scammer, tak tahu lah betul atau tak. Tapi kat sini akau bukan nak mengulas pasal web tu. Aku nak ulas pasal penipuan kat Facebook.
Beberapa minggu lepas aku terpandang satu iklan yang menjual gadget di Facebook. Nampak macam menarik. Aku pun klik.
Iklan itu membawa aku ke satu web ecommerce yang menjual barang-barang gadget seperti telefon bimbit, laptop …