Home » Uncategorized

Satio – telefon bimbit baru Sony Ericsson kini di Malaysia

25 October 2009 11 Comments

Satio adalah dikatakan telefon bimbit generasi baru Sony Ericsson seperti Yari dan Aino kerana nama yang diberikan bukan lagi menggambarkan fungsi seperti sebelum ini contohnya “W” untuk telefon Walkman atau “C” Untuk Cybershoot.

Antara Yari dan Aino, Satio bolehlah dianggap sebagai telefon bimbit high-end. Jika Yari tiada fungsi skrin sesentuh, Aino mempunyai skrin sesentuh yang terhad tetapi bagi Satio, ianya merupakan telefon bimbit skrin sesentuh sepenuhnya.

Antara ciri-ciri utama Satio adalah:

  • Skrin lebar 16:9 3.5 inci
  • Kamera sehingga 12.1MP, fokus sesentuh, flash Xenon serta pengesan muka dan senyuman.
  • Album web dan fungsi pesanan
  • Menggunakan sistem operasi Symbian
  • Menu sesentuh media yang mudah dicapai
  • Pemain muzik yang kuat

Satio juga didatangkan dengan earphone tanpa wayar. Satio menyokong GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 dan UMTS/HSDPA 850/900/2100.

Harga cadangan bagi telefon bimbit ini adalah RM2450-2550.

satio-1satio-2satio-3satio-4



11 Comments »

  • x-po said:

    hoho nmpk cm mantap je..harga pun mantap gak..haha
    .-= x-po´s last blog ..KES BUANG BAYI: SAPE YANG SALAH? LAKI ATAU PEREMPUAN? =-.

  • admin (author) said:

    Harge memang mantop. Pk 18 kali gak ni kalo nak beli.

  • TMUkmkd said:

    dia guna os apa?

  • TMUkmkd said:

    oo tak perasan.. symbian

  • admin (author) said:

    Symbian OS – S60 5th edition touch UI.

  • eymma said:

    hmm teringin nak satu..tgk harga telan jugak air liur…huhu…i want this phone!!!

  • ahmad said:

    Satio is ok, tapi satu je bunyi agak perlahan software agak kurang overall satio memang cun dan highclass

  • admin (author) said:

    Berapa agaknya harga dia sekarang ni ye. Dah lama keluar ni.

  • nerfitti said:

    now,dlm 1.3k-1.2k pn dh blh dpt.harga dh murah skrg.sy pn teringin nk 1.tgk opismate pakai,terliur.hihi

  • pikir said:

    brape lh agknyer skrg nie erk??

  • admin (author) said:

    Tak pasti le beb. Kalo ko dekat dengan Serdang Selangor, cuba usha kat Mines.

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.