Home » Uncategorized

Penerbangan percubaan Sukhoi T-50

30 January 2010 11 Comments

Sukhoi T-50Russia telah berjaya menguji pesawat generasi kelima mereka yang dipanggil Sukhoi t-50. Pesawat ini adalah pesawat stealth dan dikatakan setanding dengan pesawat F22 raptor, F23 buatan Amerika.

Spesifikasi asas adalah pesawat lebih lincah, kebolehan supersonic lebih lama serta mode tanpa afterburning disamping boleh mengelakkan dikesan radar, dikesan oleh torpedo pengesan haba, serta kebolehan mendarat dan berlepas lebih baik.

Pesawat ini dijangka akan berada di atas awan pada tahun 2015-2017.



11 Comments »

  • PutraMalaya said:

    cayalah sukhoi..kasi hentam itu amerika!!hahaah
    .-= PutraMalaya´s last blog ..Jom Layan Lagu Paling Cantik Abad Ini ! =-.

  • admin (author) said:

    Lepas ni seimbang sikit la kuasa. Russia bukan lagi boleh dianggap lemah.

  • PutraMalaya said:

    good luck la t50..jgn mencanak sudeh

  • topo said:

    hohoho nampak cam ganas je.. hehehe
    .-= topo´s last blog ..4 Tips Tingkatkan Trafik Dengan Memahami Pelawat =-.

  • admin (author) said:

    Semestinya ganas beb. Sayap delta kalau tak silap kos dia rendah sikit berbanding sayap sukhoi sekarang.

  • salju said:

    sukhoi ni kat gong kedak terngganu…aku selalu lalu kalau nak pegi makan kat kuala besut…ada sorang staff aku nama dia kak yan…suami dia salah sorang navigator…pilot yang duk kat belakang…tap cayalah kapal terbang sukhoi nih..luas gile tempat dia.. lu nih sek SMKMS?tahun bila spm?
    .-= salju´s last blog ..Baru Faham Macam Mana Nak Bantu Adik Ammar =-.

  • admin (author) said:

    Best gile kalau dapat bawa sukhoi. Gua bawa banyak kali dah. Dalam game le. Haha.. Gua SPM 97 bro. Lu org semanggoi ye. Haha… Join le Facebook Alumni SMKMS.

  • ariff said:

    amerika poyo je lebih..
    .-= ariff´s last blog ..Apple iPad, Fikir Dulu Sebelum Beli =-.

  • admin (author) said:

    Amerika mesti counter balik ni. Tah2 dengan teknologi lagi baru.

  • Mr. Kamikaze said:

    Peh…cam power jer pesawat nie…
    .-= Mr. Kamikaze´s last blog ..Ada orang mengamuk kah di sini?! =-.

  • admin (author) said:

    Mesti power. Pesaing F22 nih.

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.