Home » Uncategorized

Lidahku cedera, aku sudah cacat

23 June 2009 2 Comments

kissSakit betul bila tergigit lidah. Pulak tu cakap pun susah. Tak kenapa boleh tergigit lidah. Bak kata orang, sedangkan lidah boleh tergigit, inikan pula suami isteri. Tak faham la. Tak kawen lagi. Agaknya orang yang dah kawen main gigit lidah kot. Sebab tu wujud peribahasa ni.

Kalau luka di luar boleh la ditampal plaster. Ni luka kat lidah. Macam mana nak tampal. Luka di hati lagi susah nak tampal.



2 Comments »

  • zool said:

    Kesian. biasalah sedangkan lidah lagi tergiigit. sbb tu ada peribahasa.

  • admin (author) said:

    Hehe. Agaknya dah gatal nak bebini kot.

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.