Home » Archive

Articles tagged with: bulan

Uncategorized »

[8 Aug 2011 | One Comment | ]

Sesiapa yang kerja kerajaan tentu tersenyum lebar bila kerajaan umum bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 seorang bagi menyambut ketibaan Syawal.
“Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya bonus itu adalah bagi menghargai sumbangan serta dedikasi penjawat awam dalam memudah dan menjayakan pelaksanaan program pembangunan negara.
Perdana Menteri berkata kerajaan berharap pemberian bonus dan bayaran khas ini dapat meringankan beban penjawat awam dan para pesara kerajaan dan membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Sumber …

Uncategorized »

[23 Mar 2009 | One Comment | ]

Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini menggantung permit akhbar pembangkang berpengaruh Harakah dan Suara Keadilan masing-masing selama tiga bulan berkuatkuasa serta-merta.
Tindakan mengejut ini menghalang keberkesanan kempen kedua-dua parti bagi menghadapi tiga pilihanraya kecil kawasan parlimen Bukit Gantang di Perak, DUN Bukit Selambau di Kedah dan DUN Batang Ai di Sarawak antara 29 Mac hingga 7 April ini.
Malaysiakini difahamkan surat KDN kepada kedua-dua organisasi itu dikirim melalui faksimili selang beberapa minit menjelang jam 5 petang tadi.
Sumber Malaysiakini.

Tags: akhbar, bulan, digantung, harakah, keadilan, suara

misc »

[20 Mar 2009 | 5 Comments | ]

Aku rasa bulan ni bulan pinjam duit. Dan aku pulak jadi Ahlong(along). Nasib baik aku tak jahat macam along. Setakat ni sekurang-kurangnya dah 3 orang nak pinjam duit. Korang ingat aku cap duit ke. Oleh sebab aku pun dah tiada budget bulan ni, cuma yang mula-mula minta je dapat. Iaitu Dato K. Aku panggil dia Dato K sebab dia ramai makwe masa bujang dulu.
Bulan ni bulan banyak keluar duit. Duit sewa RM500, bagi mak RM300, bil klinik RM100 dan Dato K RM100. Nasib baik api-air tak perlu bayar.
Lagi 2 …