.

Uncategorized »

Chong Wei Minta Penonton Lebih Sporting
[ 11 May 2010 | One Comment | ]

Kapten pasukan Malaysia, Datuk Lee Chong Wei meminta penonton yang hadir ke Stadium Putra bagi menyaksikan kejohanan badminton Piala Thomas supaya bersikap lebih `sporting’ dan tidak mengejek pemain Malaysia yang tewas.
Beliau yang menghargai kedatangan penonton ke Stadium Putra bagi memberi sokongan kepada skuad negara, berkata semua pemain negara yang turun bermain dalam kejohanan sama ada Piala Thomas atau Uber, mahukan kemenangan.
“Tiada sesiapa yang mahu kalah. Tapi banyak faktor yang mempengaruhi kemenangan dan kekalahan pemain. Penonton diharap lebih `sporting’ dan tidak mengejek pemain …

Read the full story »

Uncategorized »

Emas, makanan orang-orang kaya
[ 11 May 2010 | 3 Comments | ]

Serius, bila dah banyak sangat duit, dah tak tau nak buat apa. Buat makanan dengan emas? Serius? Boleh makan? jawapannya adalah ya.
Emas merupakan salah satu logam yang amat berharga. Ianya lambang kekayaan kepasa seorang individu sehinggakan ada orang menyalut keretanya dengan emas. Sebenarnya emas rapat dengan kita, bukan sahaja sebagai barang kemas, tetapi juga sebenarnya dalam barangan elektronik, cip elektronik kebanyakannya dari emas.
Pernah dengar orang membeli decoder Astro yang rosak? Cuba teka untuk apa?
Tapi ada sesetengah orang masih tak puas lagi dengan emas sehinggkan mencipta makanan dari emas. Contohnya seperti …

Read the full story »

Uncategorized »

Retro OS QNX 6.1.0 dan FreeBSD 4.3
[ 11 May 2010 | One Comment | ]

QNX adalah merupakan salah satu OS yang serupa UNIX tetapi ada sedikit berbeza dari segi antaramuka. Bolehlah dikatakan ianya seperti BeOS dimana antaramukanya yang sedikit lain. Sistem operasi ini adalah berdasarkan sistem mikrokernel. Sistem operasi adalah dipecahkan kepada tugas-tugas kecil yang dipanggil pelayan. Ianya adalah berbeza daripada kernel biasa dimana sesuatu tugas yang tidak digunakan tidak akan dilarikan. Sistem awal sangat kecil sehingga muat dalam floppy disk.
FreeBSD versi 4 telah diperkenalkan pada tahun 2000 dengan versi stabil sehingga 4.11 pada Januari 2005.  FreeBSD adalah sistem operasi popular untuk penyedia perkhidmatan …

Read the full story »

Uncategorized »

Panas itu tandanya nak ujan
[ 10 May 2010 | 2 Comments | ]

Patut le cuaca tengah hari tadi terik bebeno. Mau hujan rupanya. Kalau nak dibandingkan dengan dulu, sekarang ni panas yang betul-betul terik. Kalau tak tahan boleh buat sakit kepala, migrain.
Sempat juga le keluar dengan member tadi pergi Digital Mall PJ teman member ngidam sangat dah dia nak beli Ram laptop gaming. Dulu pergi kat Low Yat beli sebijik je. Lantoi betui.
Lepas ni ko main le puas-puas game kat laptop ko tu. Lantak ko la.
Tapi kalau setakat main Cabal buat ape. Takde ROI langsung beli Ram tu.
Satu lagi entry merapu sempena …

Read the full story »

Uncategorized »

Benda alah untuk pisahkan kuning telur dari putih telur
[ 8 May 2010 | 3 Comments | ]

Mat Saleh ni memang kreatif la. Benda-benda pelik dan kelakar tapi boleh digunakan kat dapur macam egg separator ni boleh mereka cipta.
Benda ni direka oleh Peter Petrie sebijik macam cawan tapi bentuk macam muka orang dengan hidong beso dan belubang. Tujuannya adalah untuk memisahkan kuning telur dengan putih telur.
Telur ayam kasi pecah lepas tu masuk dalam cawan ni dan keluarkan putihnya melalui lubang hidung beso tuh. Sebijik macam hingus. Ceh. [via]

Tags: alah, benda, kuning, pisahkan, telur, untuk

Read the full story »