.

Uncategorized »

Nasib pesawat Malaysia Airlines MH370 masih belum dikenalpasti
[ 8 Mar 2014 | No Comment | ]

Malaysia Airlines mengesahkan bahawa penerbangan MH370 telah terputus hubungan dengan Kawalan Trafik Udara Subang pada 02:40 pagi, hari ini. Terdapat spekulasi bahawa pesawat telah mendarat di Nanming.Penerbangan MH370 menggunakan pesawat Boeing 777-200. Ia bertolak dari Kuala Lumpur pada 0:41 pagi ini untuk ke Beijing. Pesawat itu yang dijadualkan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing pada pukul 6.30 pagi waktu tempatan.
Penerbangan itu membawa seramai 239 penumpang dan anak kapal – yang terdiri daripada 227 penumpang (termasuk 2 bayi ), serta 12 anak kapal.
Penumpang adalah dari 14 negara yang berbeza : –
China …

Read the full story »

Uncategorized »

Kahwin
[ 6 Dec 2013 | No Comment | ]

Alhamdullilah selesai sudah majlis walimatul urus 24hb November lepas. Cuma majlis nikah dibuat lebih awal iaitu pada 17hb. Merasa gak la cuti 2 minggu. Kalau tidak susah la nak minta cuti panjang sampai 2 minggu. Oleh sebab isteri cuma dari kampung sebelah, senang sikit la. Takde la jauh sangat antara rumah dengan rumah mertua.
Terima kasih kepada kawan-kawan yang sudi datang terutamanya kawan-kawan sekolah dan teman-teman sepejabat. Walaupun teman sepejabat ada aktiviti lain sebelum tu sempat juga diaorang datang menjengah.
Majlis berjalan lancar walaupun petang tu nampak macam nak hujan. Nasib baik …

Read the full story »

Uncategorized »

Gambar terbaru Perodua MPV bocor lagi di internet
[ 11 Nov 2013 | One Comment | ]

Seperti sedia maklum, Perodua bakal mengeluarkan MPV tidak lama lagi dan dikatakan bakal memberikan saingan kepada Exora.
Gambar terbaru Perodua MPV bocor lagi, tapi kali ini lebih jelas sebab tak dilindungi oleh tape hitam. Masih belum jelas ruang dalaman walaupun nampak luas seperti adakah MPV ini dilengkapi dengan skrin LCD.
Jika dilihat pada bahagian belakang, ianya kelihatan lebih kurang dengan Exora, tetapi jika dari hadapan lampu depan berbeza.
Perodua ni tak nak buat peraduan namakan Perodua MPV ke? Ke dah confirm D46T? Kalau ada leh le join.

[Sumber gambar]

Tags: bocor, gambar, internet, lagi!, perodua, …

Read the full story »

Uncategorized »

Alligator Gar tasik Bukit Merah
[ 28 Oct 2013 | No Comment | ]

Ada ikan buaya dapat ditangkap nelayan tempatan tasik Bukit Merah. Kalau tak silap ikan ini bukan ikan tempatan. Boleh jadi ada orang yang lepaskan ke tasik sebab dah tak larat nak jaga. Kalau tengok dalam dokumentari ikan ni agresif juga sebab dah macam buaya muncungnya.
Lama gak tak memancing kat Bukit Merah. Las time memancing air keruh dek kerana projek keretapi.
Sumber berita;
Penduduk di sekitar Tasik Bukit Merah, di sini, gempar dengan penemuan seekor ikan yang mempunyai mulut dan deretan gigi tajam menyerupai buaya.
Ikan itu ditangkap nelayan tasik Abu Zabar Husin 75, …

Read the full story »

Uncategorized »

iPad Air dilancar secara rasmi oleh Apple
[ 23 Oct 2013 | No Comment | ]

Apple ® hari ini mengumumkan iPad Air ™, generasi terbaru tablet Apple yang mempunyai paparan Retina 9.7 inci dipamerkan dalam reka bentuk baru yang nipis dan ringan. Hanya satu paun, iPad Air adalah 20 peratus lebih nipis dan 28 peratus lebih ringan daripada generasi keempat iPad ®, dan dengan kerangka kecil tetapi saiz paparan sama dengan generasi sebelumnya. Apple hari ini juga mengumumkan  iPad Mini dengan paparan Retina , membawa piksel daripada iPad 9.7 inci kepada skrin 7.9 inci , memberikan imej tajam dan terperinci dalam reka bentuk yang sama …

Read the full story »