Comments on: Hikmah Perlaksanaan Hukum Hudud Menurut al Quran dan Sains https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/ Kata-Kata Berbisa Baik Punyer Thu, 26 Apr 2012 18:29:37 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.2.3 By: moon https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/#comment-5824 Wed, 25 Aug 2010 01:39:17 +0000 http://inertz.com/?p=1812#comment-5824 bukan stuju,tapi wajib dilaksanakan kerana dah jelas dlm AlQuran ttg hukum hudud,masyarakat majmuk bkan alasan utk malaysia x jalankan hukum hudud,sesiapa yg tolak hudud. tu mknenye mereka melawan Allah, kita berpuasa ikot perintah Allah,tp nape nk tolak hudud sdangkan hudud itu perintah Allah…Renungkan

]]>
By: admin https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/#comment-4308 Wed, 13 Jan 2010 23:00:21 +0000 http://inertz.com/?p=1812#comment-4308 Terjemahkan dalam bentuk kertas undi. Tu yang betul. Hehe…

]]>
By: Ahmad Syafiq https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/#comment-4295 Wed, 13 Jan 2010 11:27:46 +0000 http://inertz.com/?p=1812#comment-4295 Saya sangat bersetuju bahawa hukum hudud perlu dilaksanakan di Malaysia. Tetapi, melaksanakan hukum hudud ini bukan senang disebabkan oleh kerajaan kita hari ini. Mereka tidak mahu menjalankan hukum hudud kerana kononnya untuk menjaga keharmonian kaum.

Apabila UMNO BN menang pilihanraya pada tahun 2004 dengan majoriti 198-24 kerusi di Parlimen (lebih 2/3 majoriti), mereka mempunyai kuasa untuk melaksanakan hukum hudud. Tetapi, kenapa UMNO tidak melaksanakannya walaupun ada kuasa untuk berbuat demikian? Itu yang saya tak akan faham. Adakah kerana sesetengah pemimpin UMNO takut mereka akan dihukum jika didedahkan kesalahan mereka?

Saya harap satu hari nanti hukum hudud akan dilaksanakan di Malaysia. Insya-Allah.
.-= Ahmad Syafiq´s last blog ..Voting patterns (Part 9) =-.

]]>
By: admin https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/#comment-3974 Mon, 28 Dec 2009 02:40:03 +0000 http://inertz.com/?p=1812#comment-3974 Rasanya kalau betul dilaksanakan memang kurang la jenayah kat Msia ni.

]]>
By: z4520ft https://inertz.com/hikmah-perlaksanaan-hukum-hudud-menurut-al-quran-dan-sains/#comment-3972 Mon, 28 Dec 2009 02:35:02 +0000 http://inertz.com/?p=1812#comment-3972 saya memang sokong pelaksanaan hudud. kenapa nak takut kalau kita x buat salah. lagipun hukuman 2 b’tujuan sebagai p’ingatan. geram tengok kes jenayah byk skang ni.
.-= z4520ft´s last blog ..Kenapa komputer aku makin lembab? =-.

]]>