Home » Archive

Articles tagged with: duit

Uncategorized »

[30 Jul 2012 | No Comment | Dilihat 2,909 kali]

Kata orang, besar periuk besar juga keraknya. Orang yang berduit dah pasti belanjanya juga besar. Rumahnya juga besar. Keretanya banyak. Duit banyak. Melancong ke luar negara bila bercuti. Dan macam-macam lagi perkara yang terlintas dalam kepala mahu dicuba. Orang miskin hanyalah boleh mimpi jadi macam itu.
Tapi yang hakiki duit banyak tak semestinya senang. Lihat di sekeliling kita, apa yang kita lihat kadangkala hanyalah luaran. Tapi dalamannya hanya orang tersebut yang mengetahui. Orang yang diuji dengan harta ada yang bersyukur dan tidak kurang juga yang kufur.
Harta cuma ujian kalau kita sedar. …

Uncategorized »

[26 Jul 2011 | No Comment | Dilihat 1,169 kali]

Bank Negara bakal mengeluarkan siri ketiga syiling yang diinspirasikan daripada ciri-ciri unik yang mencorakkan budaya dan warisan kaya negara. Syiling tersebut akan dikeluarkan tahun depan dengan nilai 50 sen, 20 sen, 10 sen dan 5 sen.
“Motif reka bentuk duit syiling ini memaparkan keindahan alam semulajadi, flora dan fauna dan seni kraftangan tradisional yang terdapat di Malaysia,” kata beliau pada majlis pelancaran 500,000 set duit syiling peringatan bagi menandakan siri-siri duit syiling baharu itu di Kuala Lumpur, semalam.

Tags: baru, depan, duit, syiling, tahun

misc »

[20 Mar 2009 | 5 Comments | Dilihat 3,744 kali]

Aku rasa bulan ni bulan pinjam duit. Dan aku pulak jadi Ahlong(along). Nasib baik aku tak jahat macam along. Setakat ni sekurang-kurangnya dah 3 orang nak pinjam duit. Korang ingat aku cap duit ke. Oleh sebab aku pun dah tiada budget bulan ni, cuma yang mula-mula minta je dapat. Iaitu Dato K. Aku panggil dia Dato K sebab dia ramai makwe masa bujang dulu.
Bulan ni bulan banyak keluar duit. Duit sewa RM500, bagi mak RM300, bil klinik RM100 dan Dato K RM100. Nasib baik api-air tak perlu bayar.
Lagi 2 …