DSC00242

Ni lah gambar seekor wak-wak yang telah kena jerat aring aku buat. Kesian la ko ye. Ada lagi seko aku tak dapat kena jerat. Ape aku buat dengan burung ni jangan la korang tanya ye.

Seminggu beraya macam-macam aku buat,  aku memukat kat parit, aku jerat burung, meriah weh. Member aku tak balik kampung, balik kampung bini dia. Tak cukup korum la nak mengumpat. Maklum je la orang dah bebini bukan macam aku ni bujang lagi occay.

DSC00237Kat atas tu proses awal jerat ni. Aku tak belajar pun buat jerat ni. Aku tengok jerat orang je then aku tiru cara diaorang. Jerat ni memang berkesan sebab kalau burung dah terlekat, memang susah nak lepas. Lagi dia meronta, lagi kejap jerat tu ikat.

DSC00260

Parit ni la aku memukat. Depan rumah kat kampung je. Banyak gak dapat ikan sepat, puyu, haruan dan keli. memang best la goreng dan buat gulai. Suruh mak masak. Masakan mak la yang paling sedap.

Carian kesini:

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Categories: misc

17 Responses so far.

  1. alberangque says:

    Terima kasih kerana melawat blog saya, terima kasih juga kerana memuatkan gambar wak-wak kena jaring. Ini satu pengalaman berguna buat generasi remaja masa kini.
    .-= alberangque´s last blog ..Meredah Pagi =-.

  2. nixk says:

    errrr, jom main games tangkap burung wak wak di facebook!

    haha

  3. Janggel says:

    Ish ko ni..menyiksa binatang la! Main jerat2 pulak..kalau masak tu bak mai la sikit!
    .-= Janggel´s last blog ..Iftar @ Belanga, MidValley =-.

  4. fairuz says:

    slm sdare,,,,,
    aku br je bjinak2 dlm dunia jerat2 burung.
    mgu lps aku g menekut wak2
    sekor je dapat
    skang ngah survey kat web2,,,sal wak2
    sonok tue ble 1/2 ade gmbo
    mane nk carik cd vokal wak2 2 ek?/
    lau leh nk cd kos yg kaset 2 byiknye cam x show lah
    tlg2 lah ea bg pndangan kat sy
    tq

  5. nashlola says:

    salam..bro….lu duduk parit berapa…gua tengok macam parit 3 ke parit 2…..nk tempah aring leh tak….gua pn nk tangkap gakkkkk…..lu umur berapa? gua dulu pun sekolah mudzaffar gakkkk…..last 1993 pastu pi vokay kerian…

  6. nashlola says:

    bro..nk tempah betul la…tolong la wat kan gua bz laa…(aworr..begawi la brooo)

Leave a Reply


Current ye@r *