KUALA LUMPUR: Ramai lelaki di negara ini berdepan risiko mati pucuk pada usia muda disebabkan menghadapi masalah batin kronik angkara perbuatan sendiri.

Mati pucuk berpunca daripada sikap ketagih melakukan onani, kerap menonton video lucah dan gemar mengunjungi pusat urut batin tidak bertauliah yang menawarkan pelbagai perkhidmatan ‘ekstra’.

Lebih membimbangkan, perbuatan mereka sebelum berkahwin itu memberi kesan apabila mendirikan rumah tangga, malah ada kes dilaporkan berlakunya perceraian pada malam pertama perkahwinan.

Akibat tidak mampu memuaskan nafsu isteri, ada yang terpaksa bergantung kepada alat bantuan seks dan video lucah ketika melakukan hubungan kelamin dan lebih parah, ada yang sanggup membenarkan rakan memuaskan nafsu isterinya sambil dia menyaksikannya.
impotentPakar sakit tuan, Dr Ismail Thamby, berkata dia menerima sekurang-kurangnya 20 pesakit, 40 khidmat pesanan ringkas (SMS) dan lebih 120 panggilan telefon setiap bulan daripada lelaki yang berdepan masalah membabitkan lemah syahwat.

Menurutnya, lelaki bermasalah itu bukan saja golongan berkahwin tapi ramai juga yang bujang, termasuk yang membuat persiapan untuk berkahwin dalam masa terdekat.

“Ramai lelaki mengalami lemah syahwat akibat terlalu lama bergelumang dengan seks bebas. Ini menyebabkan mereka tidak mampu melaksanakan tugas dengan baik pada malam pertama, biarpun berasakan diri penuh pengalaman.

“Ini kerana ‘seruan malam pertama’ berlainan. Jika gagal melakukan penetrasi, tidak mustahil mereka kecundang dalam cubaan seterusnya,” katanya.

Dr Ismail berkata, di kalangan lelaki yang sudah lama berkahwin pula, ada yang memendam masalah lemah tenaga batin yang mereka alami untuk tempoh terlalu lama sehingga merosakkan rumah tangga masing-masing.

“Ia perkara serius tetapi biasanya individu yang berdepan masalah terbabit sanggup datang selepas lama ‘menderita’, menyebabkan masa berharga terbuang begitu saja,” katanya.

Bagi pengamal perubatan tradisional, Ummul Khanna Mohd Nor, 63, atau lebih dikenali sebagai Bonda, secara purata dia dikunjungi hampir 40 lelaki setiap bulan, yang hampir semuanya mengadu mengalami masalah lemah tenaga batin.

Dia yang berpengalaman 36 tahun dalam bidang urutan tenaga batin berkata, biarpun dia turut berkepakaran memberi rawatan kepada wanita yang menghadapi masalah seksual, sebahagian besar yang mengunjunginya adalah lelaki.

“Rumusan saya, ramai lelaki hari ini terbabit dengan aktiviti seksual sejak remaja. Contoh paling mudah ialah melakukan onani.

“Saya pernah didatangi seorang remaja belasan tahun yang menanggung derita apabila darah keluar dari zakarnya akibat terputus urat saraf. Puncanya, dia mengaku melakukan onani sejak usia lapan tahun.
viagra
“Dalam kes lain, seorang remaja berusia 19 tahun mengalami mati pucuk. Apabila saya tanya, dia mengaku melakukan onani sehingga lima atau enam kali sehari sejak usianya akil baligh,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Bonda berkata, dia mengkategorikan masalah pesakit kepada empat tahap iaitu pra kritikal yang masih boleh berfungsi tetapi cepat klimaks; kritikal (ada masa boleh berfungsi dan ada ketika tidak); kritikal parah (tidak boleh melakukan hubungan kelamin kerana zakar tiada ereksi) dan mati pucuk.

Sehubungan itu, Bonda menasihatkan remaja supaya memahami kesan buruk akibat memuaskan nafsu sendiri dengan pelbagai cara terlarang.

“Sebenarnya, masyarakat kita kurang ilmu mengenai masalah seksual dan ia sukar dibincangkan kerana malu. Jadi saya berharap remaja mengetahui kesan sampingan akibat perbuatan yang hanya seronok sementara berbanding kesengsaraan berpanjangan,” katanya.

Bonda berkata, pesakit terbarunya ialah lelaki berusia 25 tahun yang bakal mendirikan rumah tangga akhir tahun ini.

Katanya, lelaki itu mengalami masalah alat sulitnya lembik. Selepas diselidik, lelaki yang berkerjaya profesional itu mengaku suka melakukan onani di dalam bilik sambil melayari laman web lucah.

“Sebelum ini seorang pemuda dari Kedah gemar mengunjungi pusat urut yang menawarkan seks oral sejak usianya 20 tahun. Akibatnya dia hampir mati pucuk ketika usia 27 tahun,” katanya.

Menurut Bonda, tindakan memuaskan nafsu dengan cara onani, oral seks atau melakukan hubungan songsang sebenarnya mengundang padah dan kesengsaraan berbanding kenikmatan sementara.

“Sebenarnya onani merosakkan urat saraf dan ini banyak saya temui berlaku pada pesakit saya. Apabila melakukan onani, tangan yang kasar menarik kulit atas dan bawah dan ini menyebabkan struktur kulit longgar atau kendur.

“Ada kulit pesakit saya hampir menutup kepala zakarnya dan menyebabkan ia tidak boleh menegang dengan baik,” katanya.

Bonda berkata, seks oral dan hubungan songsang juga dikhuatiri boleh menyebabkan jangkitan kuman daripada air liur selain ketagih sehingga menyebabkan dengan cara itu saja seseorang mendapat kepuasan.

“Pada usia remaja, golongan ini seronok melakukan pelbagai cara untuk memuaskan nafsu tetapi selepas berkahwin alat sulitnya gagal berfungsi, malah ada yang baru hendak mula, sudah keluar air mani.

“Banyak juga kes diterima di mana suami tidak mampu memuaskan nafsu isteri, malah ada yang tergamak menggunakan khidmat rakan untuk memuaskan isterinya sambil dia jadi penonton.

“Ada juga suami hanya bergantung kepada video lucah untuk menaikkan nafsunya baru boleh melakukan hubungan kelamin dan lebih parah lagi, ada isteri minta cerai apabila suami cepat klimaks,” katanya.

Menurut Bonda, untuk setiap pesakit yang mendapatkan rawatannya, dia menggunakan lima kaedah sebelum memberi rawatan khusus.

“Rawatan bagi masalah batin yang kronik perlu dilakukan sekurang-kurangnya tiga kali. Pada kali pertama, saya periksa tekanan darah, prostat dan abdomen sambil menyelami punca masalah.

“Selepas itu saya jalankan rawatan mengurut seluruh badan untuk melancarkan perjalanan darah. Kemudian periksa tekanan darah di kelenjar paha, sama ada stabil atau tidak. Jika ada masalah, saya akan betulkan urat saraf dan akhirnya rawatan khusus,” katanya.

Sumber hmetro.

Carian kesini:

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Categories: berita semasa

25 Responses so far.

  1. boring ler says:

    Bagus ar/…elakkan zina…nie belum kawin dah macam macam..

  2. baloot says:

    viagra kan ada.. hahaha

  3. admin says:

    Tongkat ali ok gak kot.

  4. SuamiBahagia says:

    ngeri gak kalau mati pucuk di usia muda ni.. tapi kalau dapat pasangan yang betul2 memahami tiada masalah rasanya…

  5. jeng jeng says:

    mcmmana nak kontek bonda tu

  6. Ery says:

    Bahaya ni muda2 dah xde kemampuan…

  7. bong says:

    kite patut bantu mereka yang memerlukan,jgn kutuk atau mengata..apa anda rasa jika anda berada di tempat mereka.oleh itu,sama2 lah kite membantu,,..

  8. john says:

    bagaimana nak rawat masalah mati pucuk? nak hubungi siape?

  9. JaJa says:

    urm… thx sbb gtaw… sbelum trlmbat lebih baik saya berhenti… ada blog yg mengata kan :(”berhenti untuk mmbuat onani ini atau perkataan yg biasa disebut ”lancap” sekurang-kurangnya 60hari iaitu 2bulan dan jgn ulang untuk mmbuat bnde ni… dan kita dpt mnjauhkan dri penyakit ni..”) ape pndapat semua? sye boleh tahan 2mggu stengah jewp… sye tros brdoa untuk mengelakkan prbuatan ni…

    • Wan says:

      saya tahan lima bulan! insyaallah bila tringatkan allah ,penyakit prostat dan mati pucuk nie saya takut akan terjadi kelak!

  10. mohd says:

    mati pucuk yg kritikal 2 leh ubat ke? klo tgok org bogel pon btg xtegang ke contohnye?
    takut sgt klo dpt blsn mcm 2..

  11. Lan says:

    Kalau sesiapa ada masalah mati pucuk boleh juga berurut dengan Pak Teh Roni di Caruk Puting, Kg. Guai Temerloh, kena 3 kali urutan InsyaAllah ok kembali…

  12. azali says:

    Sesiapa yang angin mencuba kaedah yang senang, email mazni_azali@yahoo.com.my.
    Kami Ada suplimen yang membantu memperbetulkan urat saraf Dan aliran darah, dalam masa yg sama memgubati stroke, darah tinggi, diabetes, Dan obesity. Tanpa dadah, toksik, Dan bahan kimia.

  13. saiful says:

    mati pucuk ni boleh biar lama x2 ke ?

  14. natsu says:

    tidak!!!!!!! aku akan potong tangan aku sendiri

  15. Naruto says:

    Saya tidak onani tapi kekadang saya suka tgk hentai tpi x penah tgk video orng sebenar..itu bly mnyebabkan mati pucuk ke?

  16. fazi says:

    di jb ade org yg boleh ubatkan mati pucuk x?

  17. jamil says:

    zakar saya tiba2 gagal berfungsi walaupun telah diransang… oleh itu sy mntk kawan2 tlg beri no mana2 pengamal prubatan yg bagus. sgt tertekan

Leave a Reply


Current ye@r *